2009. április 28., kedd

2009. ápr. 28. 10:17

Eszméletlenül parázok az érettségitől, csak azt tudom, hogy mit nem tudok de azt sem egészen biztosan.. de kaptam egy jó tanácsot arról, hogy mondjuk a magyar fogalmazásnál szeretem strukturálisan felépíteni a szövege, de érettségin nem biztos, hogy ez a legkifizetődőbb. Mert ott, a tanár is elmondta, szóval mondta, hogy írjunk bele mindent, ha kell, kétértelműen meg sablonosan, hogy ki tudja belőle hámozni azt, amire adhat pontot.

Meg is néztem tegnap egy összehasonlítás megoldókulcsát, és tényleg, ott voltak felsorolás szintűen, hogy mik kellenek a fogalmazásba. És ha nem is olyan összeszedett, legfeljebb azokból a pontokból bukok egy-kettőt.

Meg elvileg olyan vagyok, aki tud rizsázni, aki fel tud építeni egy fogalmazást, úgyhogy leginkább arról szól nálam az egész, hogy az idegeskedést valahogy csökkentsem. Hogy a próbaérettségik kitöltögetése nem biztos, hogy azért jó, mert felkészültebbek leszünk, inkább azért, mert ezzel ÚGY ÉREZZÜK, hogy felkészültebbek vagyunk, és ugye ez is elég jó.

Na jó, én viszont most megintcsak nem tudom, hogy mit, hogyan:) most van még fél órám, aztán ugye olasz, majd forgatás osztálytársamékkal.. megint jó későn érek haza..

Szóval mit is csináljak ezen a napon? Matekozni kéne, csak nem tudom, hogy kezdjem el.. de tényleg. Érettségit azért nem akarok csinálni, mert lehet, hogy abban pont nem lesz benne, amit én esetleg nem tudok, és talán a mostaniban igen, és akkor megmarad a fekete folt.

Na jó. Az biztos, hogy folytatni kéne a költőkről való irkálást - már akiről nem tudok szinte semmit. Pl. Adyt kiírtam meg Juhász Gyulát, még kéne Tóth Árpád, meg Radnóti is azért..

Na jó, valami tematikát mutasson nekem valaki, mert ebből érzem, hogy így nem lesz semmi, csak ülök itt és aggódom..

Jó, azt hiszem, akkor most folytatom az írókat:), azt majd tanulom utazás közben, meg ugyanez töriben..




11:05

Na, letisztítottam az asztalomat, és csoportosítottam a matek, töri -és magyarcuccomat. Egyelőre csak könyvek meg feladatgyűtemények, mert ugye most az írásbelire készülök.

Oké, hogy magyarból átnézem a nagyobb költőket, meg az ilyeneket, hogy sinekdocé meg ilyenek, amiket nem tudok kapásból.. oké, hogy töriből meg feladatgyűjtemények, meg a könyvek.. de hogy a fenébe készüljek matekból??

Azt tudom, hogy valakinek meg kell tanítania integrálni:D az nem nehéz, és nehéz feladat sem várható belőle. Akkor mi nem megy még.. háááát.. na ez az, hogy nem tudom. Mégiscsak próbaérettségi lesz ebből..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése