2009. február 16., hétfő

2009. febr. 16. 8:22

Oké, nem találtam meg Horváth Gergely az iwiwen (t.i. A szív útjai írója)- ja igen, nekem a perverzióm megkeresni boldog-boldogtalant az iwiwen;) nemrég írtam valakinek, akinek megtaláltam egy elemzését Kosztolányi A tréfa c. művéről, és nagyon tetszett, és nem volt jobb dolgom. Meg azon is gondolkozom, hogy írjak-e Varró Dánielnek, hogy ő az érettségi tételem..;)

Azért ez durva! Hogy akár levelezhetek is az irodalomtételemmel..;)
Na jó, ha belegondolunk, Csinszka és simán tudott levelezni Adyval..

Ja igen, a tömegkommunikáció az egyik tételem.. már hármat megtanultam eddig, a negyedik meg a magán -és mássalhangzó törvények, ami annyira azért nem vészes. Igazából csak attól tartok, hogy elfelejtem a vázlatpontokat.. vagy pl. a "főbb nyelvváltozatok" és a "határon túli magyar nyelv" elég hasonló és a végén még összekeverem.. jó, az előbbi főleg a társadalmi tagozódásról beszél, a földrajziról csak annyit mond, hogy szókészleti, hangtani (diftongus!) és nyelvtani rendszer-beli eltérések lehetnek.

De ez a határon túli.. ott kezdődnek a gondok, hogy felrajzoltunk egy térképeta Kárpát-medencéről, aztán így beírogattunk dolgokat.. de pl. csak a Ny-i és a palóc nyelvhez írtunk valamit is.
Ja, meg hogy csángó nyelv azért etalon, mert itt lakott Kazinczy és mitttttudomén.. illetve lehet, hogy nem is a csángók, mert nem látom pontosan, hogy hozzájuk, vagy az északkeletiekhez húztam-e ezt az etalon-dolgot. De talán a csángók lehetnek, mert emlékszem, hogy mesélt a tanár azokról a csángókról, akik a hegyvidékekre költöztek, hogy senki ne avatkozzon az életükbe, és annyira el voltak zárva a külvilágtól, hogy még mindig a 19. századi irodalmi nyelvet beszélik.

De akkor most Kazinczy is ott élt a hegyvidéken vagy mi???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése