2009. március 5., csütörtök

Ez politika?

Tesiórán ugye dumáltunk, és odajött egy évfolyamtársam, akiről mindig tudtam, hogy elég érdekes nézeteket vall, de most.. kijelentette, hogy a nő legyen otthon a gyerekkel, és hogy tipikus férfias munka pl. a TUDOMÁNYOK és a POLITIKA. Nos, gondolom, világos, hogy "te hülye vagy"-megszólalásokkal még senki nem nyert vitát.. úgyhogy elkezdtük körbejárni.. mondtam, hogy vannak női feltalálók is. Erre jön a mondj egyet-kérdés. Véletlenül tudom, hogy az ablaktörlőt nő találta fel, na persze ezt lehurrogják..;) de ha felmegyek a wikipedia-ra, találok nem is egyet. Na de kapásból látom, hogy nem tudok?! Na persze, és miért nem?

- mert a nőknek sokáig egyáltalán nem is volt lehetőségük
- ma sem veszik még őket eléggé komolyan
- elismerem, hogy a férfiak ÁLTALÁBAN jobban tudnak egy adott témára koncentrálni (bár ezt is a tudomány mai állása szerint állítom, chi lo sa?)

És a kutatás nem csak a feltalálásból áll: tehát azt mondani, hogy egy kutatócsoportban felesleges a női jelenlét, eléggé nagy.. baromság.

Egyébként Peti rámszólt, hogy ne politizáljak. És amint Ildi meghallotta, rögtön jött a "fúúúúj, politika, egy nőnek nem is áll jól" - mondta egy LÁNY. Pedig a politikáról való beszéd nem (csak) azt jelenti, hogy "ez a párt a jó, az a rossz, és ez a politikus jó, az a rossz" - legalábbis, na, ez nem az én saját véleményem, de megmondta apukám..:) mindenkinek van valamilyen nézete a társadalmat, gazdaságot, oktatást stb.-t illetően, és az a nézet már maga a politika. Elvégre ha én azt mondom, hogy felőlem az jöhet ide, aki akar, az már liberális nézet. Vagy ha azt, hogy igenis, a bölcsődében, óvodában, iskolában, egyetemen minden legyen ingyenes.

Egyébként éppen a Jobbik szórólapját véleményeztem, amit azt hiszem, bátyám hozott haza. Egy mondat vágott kicsit mellbe: "Magyarország a magyaroké" - nos, ilyenkor szoktam azt mondani, hogy oké, rendben, akkor én pakolok, és menjek.. hova is? Van bennem lengyel, holland (bár ez nem biztos), zsidó, és talán még cigány vér is. Ilyenkor kapom a válaszokat, hogy okéééé, de végülis itt születtem, itt élek és magyarnak tartom magam, tehát én magyar vagyok. Nos, van egy olyan érzésem, hogy ha teljes mértékben cigány lennék, kicsit más lenne a helyzet, és már nem marasztalnának ilyen szívesen. Na de könyörgöm, ha Magyarország a MAGYAROKÉ, akkor ne csak a cigányok menjenek, menjek én is, menjen a lengyel anyám is, nem?

És most nem beszélek arról, hogy van-e cigánybűnözés, vagy nincs, én ehhez nem értek. Csak azt tudom, hogy aki itt akar élni, azt ne akarják már kitoloncolni, legfeljebb nyomós okkal. És ez az önkényes megállapítás, hogy ki magyar, és ki nem, nem tűnik éppenséggel jogosnak.

(tudom, hagyjam abba és menjek vissza főzni)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése