2008. november 1., szombat

HALOTTAK NAPJA?

2008. nov. 1. 13:38

Ez eredetileg egy komment volt, de egy általam megoldhatatlan probléma vetül fel benne: "Abból a szempontból jó ez az ünnep - a karácsonyhoz hasonlóan -, hogy az ajándékozási, illetve temetőbe járási lázon túl az embert LEGALÁBB EKKOR elönti a szeretet - karácsony -, és LEGALÁBB EKKOR kimegy a sírhoz. És a virágok helyett van valami alternatív javaslatod? Igazából szerintem is ki kéne találni valami mást, de nem igazán van ötletem:( és lehet, hogy pont ezért, de november 1-jén a temető tényleg gyönyörű - a sok mécses miatt. Nekem még nincs senkim, akihez kijárhatnék (na jó, a dédnagymamám, Kecskemétben, de én nem igazán szoktam ilyenkor a családdal tartani), de úgy képzelem el, hogy az én majdnai halott ismerőseimhez majd gyakrabban kijárok.. ki tudja, pár év(tized) után talán ezek is a november elsejékre fognak majd korlátozódni: főleg azért ugye, mert a halottra nem csak ott a sírnál lehet emlékezni. Bár az is igaz, hogy az élő ismerőseinkre sem elég csak gondolni, néha meg is kell látogatni őket. Őket persze könnyebb, mert beszélnek is hozzánk, nem úgy, mint a halottak:), de akkor mi is a megoldás?"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése